Гаранционните условия за всеки един от предлаганите в настоящия
електронен магазин артикули са посочени в техните описания. Всеки потребител,
закупил продукт от сайта, се приема, че се е запознал с гаранционния срок на
закупения продукт и/или услуга. Всяка стока, закупена от MyTime.bg, се изпраща към Купувача с
Гаранционна карта, в която са упоменати гаранционните условия за дадения
продукт. Стандартният минимален гаранционен срок на обновените продукти в MyTime.bg е 3 месеца.
Изключение от общите гаранционни условия са единствено батерии на преносимите
компютри, части и аксесоари, които са с гаранция от 1 месец. За отделни
конфигурации е определен гаранционен срок между 6 и 36 месеца, който е изрично
указан.
Гаранция няма да бъде признавана при наличие на някое от
следните събития:
1. Изгубена или
фалшифицирана гаранционна карта.
2. Повреди,
причинени от неправилна експлоатация.
3. Опит за ремонт
от неоторизиран сервиз.
4. Химическо,
електрическо или друго въздействие върху продукта, което не е свързано с
нормалната му експлоатация.
5. Нарушена
физическа цялост на изделието.
Гаранционните задължения на MyTime.bg, спрямо продуктите и услугите,
които се предлагат в този сайт, са обект на споразумения с вносителите и/или
дистрибуторите на представяните продукти и нищо в този Сайт не може да ги
промени.
Информация за правата на потребителите, произтичащи от
законовата гаранция по чл. 112-115 от ЗЗП.
Чл. 112.
При несъответствие на потребителската стока с договора за
продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача
да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай
потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната
й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за
обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е
непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в
сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие; 2.
значимостта на несъответствието;
възможността да се предложи на потребителя друг начин на
обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113.
Когато потребителската стока не съответства на договора за
продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за
продажба.
Привеждането на потребителската стока в съответствие с
договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от
предявяването на рекламацията от потребителя.
След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да
развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска
намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
Привеждането на потребителската стока в съответствие с
договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за
експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с
ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените
вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114.
При несъответствие на потребителската стока с договора за
продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията
по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
разваляне на договора и възстановяване на заплатената от
него сума;
намаляване на цената.
Потребителят не може да претендира за възстановяване на
заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се
съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се
поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от
потребителя.
Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на
договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е
удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и
съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща
поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
Потребителят не може да претендира за разваляне на договора,
ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115.
Потребителят може да упражни правото си по този раздел в
срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за
поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение
между продавача и потребителя за решаване на спора.
Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е
обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал.
1.